Literatura
Bačová, V.: Identita v sociálnej psychológii. In: Výrost, J., Slaměník, I. (Eds.), Sociální
psychologie. Praha, ISV, 1997, str. 210–234.
Bandura, A.: Social learning theory. Englewood Cliffs, N. J., Prentice–Hall, 1977.
Blatný, M., Osecká, L., Macek, P.: Sebepojetí v současné kognitivní a sociální psy–
chologii. Čs. psychol. 1993, 37, 5, str. 444–454.
Bronfenbrenner, U.: Freudian theories of identification and their derivatives. Child
Developm. 1960, 31, str. 15–40.
Erikson, E. H.: Identity: Youth and Crisis. London, Faber and Faber, 1968.
Hetherington, E., Parke, R. D.: Child Psychology, A Contemporary Viewpoint. New
York, McGraw–Hill Book Company, 1979.
Kotásková, J.: Socializace a morální vývoj. Praha, Academia, 1987.
Matějček, Z.: O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha, Portál, 1994.
Sears, R. R., Rau, L., Alpert, R.: Identification and child rearing. Stanford, 1965.
Schwartz, S. J.: The Evolution of Eriksonian and Neo–Eriksonian Identity Theory and
Research ­ A Review and Integration. Identity, an international journal of theory and
research, 2001, 1, str. 7–58.
Spitz, R. A.: The first year of life. New York, International Universities Press, 1965.
Šípová, I.: Model manželství rodičů jako ovlivňující faktor vývoje osobnosti a budou–
cího manželství. Praha, „Zprávy VÚPs“ č. 70, 1985.
Šulová, L.: Raný psychický vývoj dítěte. Praha, Karolinum, 2004.
Říčan, P.: Cesta životem. Praha, Panorama, 1989.
Vágnerová, M.: Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha, Portál, 2000. 
2.1.2 Kulturní identita 
Living in another culture helps. Marrying into one is even better. Being
a multicultural child can be a formula for multiple skills, but also for mul–
tiple problems (Galtung, 2003).
Žít v cizí kultuře pomáhá. Provdat se či oženit se do cizí kultury je ještě
lepším řešením. Být multikulturním dítětem s sebou přináší mnohočetné do
vednosti, ale také mnohočetné problémy (Galtung, 2003).
Krátké zamyšlení nad procesem socializace
Již mnoho století, v podstatě po celou dobu existence různých filozofic–
kých směrů, se lidé zamýšlejí nad vztahem jedince a společnosti. Je to vztah
rovnocenný, nebo je jeden součástí druhého? Je to trvalá propojenost vzá–
jemně se ovlivňující a jedna bez druhého nereálná, nebo jsou to snadno od
30
<< první stránka   < předchozí stránka   přejít  další stránka >   poslední stránka >>